måndag 10 december 2012

-livet är inte lätt

Alltså jag blir snart tokig på mig själv :D har så himla mycket planer i livet så jag snart spricker! Haha! Men det jag vet är att om jag väljer att INTE hoppa på utbildningen till sjuksköterska så ska jag fly härifrån.. bort från Bräcke och bort från Östersund.. vart vet jag inte men någonstans ska jag :)

Mina planer just nu är antingen att åka som au pair till USA, vara där ett år och bo hos en värdfamilj och ta hand om deras barn :) skulle vara en dröm som går i uppfyllelse om det blir så att jag åker dit. Nackdelarna med att åka dit är att det är på andra sidan jordklotet, så himla långt bort från familj och vänner, hemlängtan kommer bli ett helvete.. men det positiva är att jag kommer bli en helt ny människa, lära mig så himla mycket saker och kommer få ett fantastiskt år i USA.

Har precis sökt mig två arbeten i Turkiet... haha det låter knäppt! Men dom som känner mig vet att jag verkligen älskar Turkiet, även fast jag hamnade på äckel sjukhuset där.. (a) skulle mer än gärna åka dit en säsong och se vad de har att erbjuda.. samtidigt som man kommer träffa så sjukt mycket nya människor. svenskar som norskar som engelsmän osv.. och det positiva med att åka bara till Turkiet är att det inte alls är lika långt bort som till USA. Samtidigt som min familj och mina vänner har större chans att åka och hälsa på mig om jag är i Turkiet än om jag är i USA. Ni förstår!! Har två gamla kompisar som ska åka till Turkiet i April. Kanske följer med dom och se vad som händer och sker. Nej men jag blir tokig på att sitta här i Bräcke och ruttna lixom.. ÅH!

På onsdag så får jag reda på skolan... vet helt ärligt inte om jag kommer ta platsen ifall jag kommer in eller hur jag kommer göra! Samtidigt om jag inte tar den platsen så är det säkert ett stort misstag men om jag tar den så kommer jag aldrig komma iväg på allt det här som jag vill komma iväg på :s snälla hjälp!!

Komplicerad tjej!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar